ບົດວິໄຈພາກປະຕິບັດ



¦¾ê¾ì½­½-ìñ© ¯½§¾êò¯½-Ī ¯½§¾§ö­-쾸
¦ñ­ªò-²¾® -Àº¡½ì¾© ¯½§¾êò¯½-Ī Àº¡½-²¾® ¸ñ©ê½­½-«¾¸º­
--------------------------000--------------------
ພະແນກສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ
ຫ້ອງການສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ເມືອງຫາດຊາຍຟອງ
ຂະບວນເຝິກຫັດໂຮງຮຽນ ມ ຕ ບ້ານ ຫ້ອມ
®ö©-¦½-ÀÎó-£¤¡¾­-¸ò-Ä¥

-. §ˆ-¢º¤-­ñ¡¸ò-Ä¥:
1.   ທ້າວ ພັນ ເປືອນຍາລາດ
2.   ທ້າວ ສີຫາໂງ່ນທະຈັກ
3.   ນາງ ນຸ້ນ ຈັນທະຄູນ
-. ¦½«¾­-ê†-©¿-À­ó­-¡¾­-¸ò-Ä¥: -
ທີ່: »¤»¼­´ñ©ê½¨ö-´ສຶກສາຕອນªí­- ບ້ານ ຫ້ອມ ເມືອງຫາດຊາຍຟອງ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ຊັ້ນ ມ2 ຫ້ອງ 2/1
. ¹ö¸-¢Ó-¸ò-Ä¥:
   ­ñ¡»¼ນຂຽນຄຳສັບທີ່ປະກອບດ້ວຍຕົວອັກສອນ b, y, r ຍັງບໍ່ຖືກຕ້ອງ ເຊັ່ນວ່າ ຂຽນ ໂຕ b ເປັນໂຕ d, ໂຕ y ເປັນໂຕ g, ໂຕ r ເປັນໂຕ v ເປັນຕົນ.
-. £¸¾´-À¯ñ­-´¾-¢º¤-®ñ­ຫາ.
ພວກ¢û¾-²½-À¥í¾-Ä©É-ìö¤-À±ò¡-¹ñ©µøÈ-»¤»¼­´ñ©ê½-¨ö´ສຶກສາຕອນ-ªí­- ບ້ານ ຫ້ອມ ເລີ່ມແຕ່ວັນທີ 1 /2/ 2017 ຫາວັນທີ 20 /4/ 2017Ä©É-²ö®-¯½ກັບ-£ø-º¾¥¾­- ²Éº´-êñ¤-¦ñ¤-À¡©, ເຂົ້າ»È¸´-´¤-¦º­ Áì½ ເວລາລົງ¦º­-ªö¸-¥ò¤-ກໍ່ພົບÀ¹ñ­-¸È¾-¦½²¾®-¡¾­»¼­Œ¡¾­-¦º­¢º¤ຄູ ແລະ ນñ¡»¼­-í-§˜­ ´2/1 Ä©û´ó®ñ­¹¾-©„¤­š :
v  ¦½²¾®-£ø¦º­: £ø-¦º­-¦È¸­Í¾¨-Á´È­-­¿-çÉ-¸òêó-¦º­-Á®®-ເອົານັກຮຽນເປັນÃ¥¡¾
-À§„­-¸È¾:ຄູມີການອະທິບາຍບົດຮຽນ -Áì½-­ñ¡»¼­ກໍ່ມີສ່ວນຮ່ວມໃນການເຮັດກິດຈະກຳຕ່າງໆ ແຕ່ເວລາຄູໃຫ້ນັກຮຽນ¥ö©-¡È¾¨-Àºö¾-®ö©»¼­ໃສ່ປື້ມຂຽນຂອງຕົນເອງຍັງສັງເກດເຫັນວ່ານັກຮຽນຂຽນບໍ່ຖືກຕາມຫຼັກການຂຽນຄື ໂຕ y ເປັນໂຕ g, ໂຕ r ເປັນໂຕ v, ໂຕ b ເປັນໂຕ d ເວລາອ່ານແລ້ວເຮັດໃຫ້ບໍ່ເຂົ້າໃຈ ແລະ ເວລາອາຈານກວດເຈ້ຍກວດກາເຮັດໃຫ້ເສຍເວລາເພາະມັນສັບສົນ, ¥‡¤-À¯ñ­¦¾-À¹© -ເຮັດ-ùÉ-­ñ¡»¼­ໄດ້ຄະແນນໜ້ອຍຍ້ອນຂຽນບໍ່ຖືກຕາມຫລັກການ.
v  Œ ¦½²¾®-¡¾­-»¼­¢º¤-­ñ¡»¼­: ສ່ວນຫຼາຍນັກຮຽນຍັງຖືເບົາບໍ່ມັກຮຽນມີແຕ່ນັ່ງຟັງຄໍາອະທິບາຍຂອງຄູອາຈານ,ການປະຕິບັດກິດຈະກໍາຍັງມີໜ້ອຍ,ຄົ້ນຄວ້າບົດຮຽນບໍ່ໄດ້ເທົ່າທີ່ຄວນ ຈື່ງພາໃຫ້ເປັນສາເຫດທີ່ເຮັດໃຫ້ນັກຮຽນຈຳນວນໜຶ່ງມີຄວາມຮູ້ທາງດ້ານພາສາອັງກິດໜ້ອຍເປັນຕົ້ນແມ່ນການຂຽນພະຍັນຊະນະບໍ່ຖືກຕາມຫຼັກການຂອງການຂຽນພາສາອັງກິດ.

. ¥÷©¯½¦ö¤-¢-º¤¡¾­-¸ò-Ä¥:
Œ À²ˆº-¯ñ®¯÷¤-ເທັກນິກການສອນການຂຽນພະຍັນຊະນະ¢º¤-£ø-ùÉ-©ó-¢œ­.
Œ À²ˆº-ùÉ-­ñ¡»¼­¦¾´າດຂຽນພາສາອັງກິດໄດ້ຖືກຕ້ອງຕາມພະຍັນຊະນະ.
 £¿-«¾´-¸-òÄ¥:
Œ £ø-¥½-´ó-Àêñ¡­ò¡-ການຂຽນÁ­¸-é -À²ˆº-§È¸¨Ã¹É-­ñ¡»¼­¦¾´¾©--ຂຽນຄຳສັບທີ່ປະກອບດ້ວຍຕົວອັກສອນ b, y, r,  ໄດ້ຖືກຕ້ອງ
. ¡¾­¸¾¤-Á°­-Á¡É-Ä¢-®ñ­¹¾: -
        Á´È­-Ä©É-츴¥÷-¸òÄ¥-À²ˆº-ÁªÈ¤-®ö©-¦º­-£õ­-ÃÏú, ¯È¼­¸òêó-¦ò©¦º­,º½êò®¾¨-ùÉ-¥½-Á¥É¤¡È¸¾-À¡‰¾ Áì½ -¨ö¡-ªö¸µÈ¾¤-ùÉ;¨ຂຶ້ນ.
 ¸òêó-À¡ñ®ກຳ-¢Ó-´ø­.
            -À¸ì¾--ພວກເຮົາ¢œ­¹Éº¤-¦º­-ÁªÈ-ì½-§‰¸-´¤-ພວກເຮົາ--Ä©É-ªò©ª¾´-À®…¤-­ñ¡»¼­ê†-´ó-¥÷©-²ò-À¦© Íõ ­ñ¡»¼­ê†-ຂຽນບໍ່ຖືກ, -Ä©É-¦º®-«¾´-£ø¯½¥¿-¸ò§¾, êö©-¦º®-­ñ¡»¼­ ແລະ ¦ñ¤-À¡©.
 ¢½-®¸­-¡¾­-À¡ñ®-¢Ó-´ø­
Œ Ä©É-¢¼­-¢Ó-¦º®-êö©-¦º®-­ñ¡»¼­¹Éº¤ ´ð 2/1
-Œ Ä©É-¦ñ¤-À¡©-¡¾­-ຂຽນ¢º¤-­ñ¡»¼­µøÈ-¹Éº¤ ´ð 2/1
Œ Ä©É-´ó-¡¾­-¯½-À´ó­°ö­-¡¾­-êö©-¦º®-¢º¤-­ñ¡»¼­-í-¹Éº¤- ´ð 2/1
 . ¡¾­-¸ò-À£¾½-¢Ó-´ø­.
            ¡¾­-¸ò-À£¾½-¢Ó-´ø­-Á´È­-¡¾­-­¿-Àºö¾-®ö©-êö©-¦º®,¡¾­-¦ñ¤-À¡© -Áì-½ ®ö©-¯½-À´ó­-´¾-¦ö­ê½­¾-»È¸´-¡ñ­-í-¡÷È´-À²ˆº-§º¡-¹¾ວິທີແກ້ໄຂ -Áì½-ªó-ì¾£¾-À«ò¤-¦¾-À¹©-ê†-À¯ñ­-®ñ­¹¾-ໃນການຂຽນຂອງນັກຮຽນທີ່ຂຽນພາສາອັງກິດບໍ່ຖືກຕ້ອງຕາມຫລັກການ-À²ˆº-ນຳ´¾¸¾¤-Á°­-Á¡É-Ä¢.
 ª¾-ª¾ì¾¤-À¸ì¾-©¿-À­ó­-¡¾­-¸ò-Ä¥.
¯  ¡÷È´-À¯í¾Ï¾¨¢º¤-¡¾­-¸ò-Ä¥: ­ñ¡»¼­¹Éº¤ ´ð2/1 µøÈ-»¤»¼­ ´ñ©ê½¨öມສຶກສາຕອນຕົ້ນ ບ້ານຫ້ອມ
¢˜­ªº­»º®-¸¼­¡¾­-¸òÄ¥
¡ò©¥½¡¿-ê†-¸¾¤-ĸÉ
-Ä쨽-À¸ì¾
º÷¯½¡º­
Ͼ¨-À¹©
¡¾­-¦ô¡¦¾-¦½ ²¾®-®ñ­¹¾
Œ ¦É¾¤-®ö©-êö©-¦º® -Áì½ ­¿-Àºö¾-®ö©-êö©-¦º®-į-¦º®-­ñ¡»¼­Íñ¤¡¾­-»¼­
Œ ¦ñ¤-À¡©-°ö­-¡¾­-êö©-¦º®-¢º¤-­ñ¡»¼­-ÁªÈì½£ö­ແລະສັງເກດຕາມປື້ມຂຽນຂອງນັກຮຽນ.
Œ ¯½-À´ó­-°ö­-¡¾­-êö©-¦º®-¢º¤-­ñ¡»¼­-ÁªÈì½£ö­
25/2/2017


£¿-«¾´-¸ò-Ä¥
Œ £ø-¥½-´ó-ວິທີ-ການຂຽນພະຍັນຊະນະໂຕ y, g, r, v, d ແລະ b Á­¸-é -À²ˆº-§È¸¨Ã¹É-­ñ¡»¼­¦¾´¾©--À¢í¾-Ã¥ຫຼັກການ ແລະ ຂຽນໄດ້ຖືກຕ້ອງ?
¡¾­¸¾¤-Á°-­
-Œ ÁªÈ¤-®ö©-¦º­-¡È¼¸¡ñ®-¡¾­-ຂຽນພາສາອັງກິດໃຫ້ຖືກຕ້ອງຕາມຫລັກການ  Áìɸ­¿-į-¦º­-ÃÏú
Œ ¦º­-­ñ¡»¼­Ïö©¹Éº¤--   
Œ  -º½êò®¾¨-®ö©»¼­-ùû;¨ -Áì½ ¥½Á¥É¤-¡È¸¾-À¡‰¾.
Œ ùÉ-­ñ¡»¼­´ó-¦È¸­-»È¸´-í-¡¾­-¯½ªò®ñ©-¡ò©¥½¡¿-ùÉ;¨¢œ­.
Œ ¸ñ©-°ö­-¡¾­»¼­-À숺¤-¡¾­-ຂຽນພາສາອັງກິດໃຫ້ຖືກຕາມຫລັກການ

6/3/2017







¡¾­-¯½ªò®ñ© Áì½ ¦ñ¤-À¡©

­¿-Àºö¾-Á°­-ê†-¸¾¤-ĸÉį-¯½ªò®ñ©-í-¹Éº¤-»¼­


9/3/2017


¡¾­-¦½ êɺ­£õ­

Œ ¢¼­°ö­-ê†-Ä©É-»ñ® -Áì½ ¦…¤-ê†-¨ñ¤-£ö¤-£É¾¤-²Éº´-
êñ¤-¦ñ¤-À¡© -Áì½-®ñ­êô¡-¦…¤-ê†-²ö®-À¹ñ­.


15/3/2017


¡¾­¸¾¤-Á°­£ô­-ÃÏú.
¥ñ©¡¾­-¦º­-²ò-À¦©-ùÉ-­ñ¡»¼­ຄຳສັບທີ່ຂື້ນຕົວດ້ວຍຕົວ Y, G, R, B, D ຍັງບໍ່ຖືກຕ້ອງ ເຊັ່ນວ່າ ຂຽນ ໂຕ g ເປັນໂຕ y, ໂຕ r ເປັນໂຕ v, ໂຕ d ເປັນໂຕ b ແລະ ໂຕ b ເປັນໂຕ d ເປັນຕົນ.
-Œ ùÉ-­ñ¡»¼­-Ä©É-ຂຽນ -Áì½ -À»ñ©-ªö¸-¥ò¤.
Œ £ø-º½êò®¾¨- ²Éº´êñ¤-¨ö¡-ªö¸µÈ¾¤-ùÉ-­ñ¡»¼­-Ä©É-À¹ñ­-ªö¸-¥ó-¤:
ªö¸µÈ¾¤:  bank ບໍ່່ແມ່ນ dank
              run ບໍ່່ແມ່ນ vun
              goat ບໍ່ແມ່ນ yoat
               game show ບໍ່ແມ່ນ yame show     




23/3/2017



 º÷¯½¡º­-êó-ªÉº¤¡¾­

¯õ´-Á®®»¼­, ¯œ´£øÈ-´õ, - -À¥É¨ A4, -À¥É¨--Á°È­-ùú¨, ®ò-¡-À³ó-ດ ແລະ ກ້ອງຖ່າຍຮູບ.                                                                                                                  

ທີ່ ມ.ຕົ້ນບ້ານຫ້ອມ ວັນທີ....../......./........
ເຊັນຜູ້ອຳນວຍການ          ເຊັນວິຊາການ           ຄູປະຈໍາວິຊາ         ນັກວິໃຈ 
                                                               ທ້າວ ພັນ ເປືອນຍາລາດ
ທ້າວ ສີຫາ ໂງ່ນທະຈັກ

                                                            ນາງ ນຸ້ນ ຈັນທະຄູນ 







ຄຳນຳ

     ບົດລາຍງານວິໄຈເຫຼັ້ມນີ້ແມ່ນ ຂຽນໂດຍນັກຮຽນສາຍພາສາອັງກິດ ຫ້ອງ 4A ແລະ 4B ປິ4 ຊັ້ນປະລິນຍາຕີ ລະບົບ 12+4 ສົກຮຽນ 2016-2017 ທີວິທະຍາໄລຄູບ້ານ ເກິນ ໄດ້ສໍາເລັດການລົງເຝິກຫັດ ຢູ່ທີໂຮງຮຽນ ມ.ຕົ້ນ ບ້ານ ຫ້ອມ ບົດລາຍງານເຫຼັ້ມນີ້ ຈະບອກໃຫ້ຮູ້ເຖິງ ວິທີການສິດສອນກຸ່ມວິໄຈຂອງພວກຂ້າພະເຈົ້າ, ການລົງເຝິກຫັດໃນຄັ້ງນີ້ ຖືວ່າມີຄວາມສໍາຄັນຢ່າງຍິ່ງ ເພາະວ່າ ໄດ້ມີການພັດທະນາ ການສອນຂອງຄູໃຫ້ດີຂື້ນ ແລະ ກ້າວໄປສູ່ຜົນສໍາເລັດທີມີປະສິດທິພາບ, ເນື້ອໃນສ່ວນຫຼາຍແມ່ນອີງໃສ່ການສອນຕົວຈິງ, ການຄົ້ນຄວ້າຈາກປຶ້ມແບບຮຽນ, ປຶກສາຫາລືນໍາຄູອາຈານ, ເພື່ອເປັນແນວທາງໃນການຂຽນບົດລາຍງານຄັ້ງນີ້.  ເຖິງວ່າຂໍ້ມູນທີ່ນໍາມາຂຽນເປັນບົດລາຍງານໃນຄັ້ງນີ້ ບໍ່ທັນລະອຽດຄົບຖ້ວນພຽງພໍປານໃດກໍ່ຕາມ ແຕ່ທາງທີມງານຂອງຂ້າພະເຈົ້າ ກໍ່ມີຄວາມພາກພູມໃຈ ທີ່ໄດ້ຂຽນບົດລາຍງານບົດນີ້ ເພາະວ່າມັນເປັນຄັ້ງງທໍາອິດຂອງພວກຂ້າພະເຈົ້າ.
      ຫວັງຢ່າງຍິ່ງວ່າ ບົດລາຍງານເຫຼັ້ມນີ້ ຈະມີປະໂຫຍດຕໍ່ຄູອາຈານ, ຕໍ່ບັນດາຜູ້ອ່ານທັງຫຼາຍ ບໍ່ຫຼາຍກໍ່ໜ້ອຍ ແລະ ອີກຢ່າງໜື່ງບົດລາຍງານເຫຼັ້ມນີ້ຍັງເປັນຂໍ້ມູນພື້ນຖານໃຫ້ແກຜູ້ທີ່ສົນໃຈຢາກສຶກສາຫົວຂໍ້ນີ້. ເຖິງຢ່າງໃດກໍ່ຕາມ ພວກຂ້າພະເຈົ້າບໍ່ອາດຫຼີກລ້ຽງຂໍ້ບົກຜ່ອງທາງດ້ານເນື້ອໃນ ແລະ ຍິນດີຮັບຄໍາຕໍານິຕິຊົມ, ຂໍ້ສະເໜີຕ່າງໆ, ເພື່ອຈະນໍາໄປພິຈາລະນາ, ປັບປຸງບົດວິໄຈຂອງພວກເຮົາໃຫ້ສົມບຸນຂື້ນກ່ວາເກົ່າໃນໂອກາດໜ້າ.

ບົດລາຍງານການວິໄຈ
       ຫົວຂໍ້ວິໄຈ:   ­ñ¡»¼ນຂຽນຄຳສັບທີ່ປະກອບດ້ວຍຕົວອັກສອນ y, r, b,  ຍັງບໍ່ຖືກຕ້ອງ ເຊັ່ນວ່າ ຂຽນ ໂຕ b ເປັນໂຕ d, ໂຕ y ເປັນໂຕ g ແລະ ໂຕ r ເປັນໂຕ v ເປັນຕົນ.
   I.      ຄວາມເປັນມາ ແລະ ຄວາມສຳຄັນຂອງການວິໄຈໂດຍຫຍໍ້.
1.   ຄວາມເປັນມາ ແລະ ຄວາມສຳຄັນຂອງວິຊາ ຫຼື ບົດສອນທີ່ນຳມາວິໄຈໃນຄັ້ງນີ້
      ໂຮງຮຽນມ.ຕ ບ້ານ ຫ້ອມ ເມືອງຫາດຊາຍຟອງ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ເປັນໂຮງຮຽນທີ່ໂຮມເຂົ້າກັນໃຫມ່ລະຫວ່າງໂຮງຮຽນມ.ຕົ້ນ ບ້ານ ຫ້ອມ ກັບ ໂຮງຮຽນມ.ຕົ້ນ ໂພສີ ໃນສົກຮຽນ 2015-2016 ຜ່ານມາ ໂຮງຮຽນມ.ຕົ້ນ ບ້ານ ຫ້ອມ ຕັ້ງຢູ່ລະຫວ່າງກາງຂອງ ບ້ານ ຈຽມປາງ, ທິດເໜືອຕິດກັບ ບ້ານ ຈອມທອງ, ທິດໃຕ້ຕິດກັບ ບ້ານ ບ້ານ ຈຽມປາງ, ທິດຕາເວັນອອກຕິດກັບທົ່ງນາ, ທິດຕາເວັນຕົກຕິດກັບ ບ້ານ ຫ້ອມໃຕ້. ໂຮງຮຽນ ມັດທະຍົມສືກສາຕອນຕົ້ນ ບ້ານ ຫ້ອມ ມີພະນັກງານ-ຄູອາຈານທັງໝົດ 31 ຄົນ ພະນັກງານບັນຈຸລັດ 27 ຄົນ, ຍິງ 16, ຄູອາສາ 3 ຄົນ ຍິງ 1 ຄົນ ແລະ ມີຄູບາ ສອນທຳມະ 1 ອົງ,ໃນນັ້ນມີຄູ-ອາຈານທີ່ຈົບຊັ້ນປະລິນຍາຕີ 6 ຄົນ, ຍິງ 5 ຄົນ ສ່ວນທີ່ເຫຼືອແມ່ນຊັ້ນສູງໝົດ. ຈຳນວນນັກຮຽນຊັ້ນມ.1 ມີ 90ຄົນ, ຍິງ 47ຄົນ, ຈຳນວນນັກຮຽນຊັ້ນມ.2 ມີ 107ຄົນ, ຍິງ 62ຄົນ, ຈໍານວນນັກຮຽນຊັ້ນມ.3 ມີ 80ຄົນ, ຍິງ 42ຄົນ, ຈຳນວນນັກຮຽນຊັ້ນມ.4 ມີ 82ຄົນ, ຍິງ 48ຄົນ, ລວມກັນທັງໝົດ 377 ຄົນ, ຍິງ 204 ຄົນ ໃນນັ້ນເປັນລາວລຸມໝົດ.
       ດັ່ງທີ່ພວກເຮົາຮູ້ແລ້ວວ່າ ພາສາອັງກິດ ເປັນພາສາຫນຶ່ງທີ່ໃຊ້ໃນຊີວິດປະຈຳວັນເພື່ອປະກອບເຂົ້າໃນວຽກງານຂອງຕົນ, ໃນໂລກຂອງພວກເຮົານີ້ປະກອບດ້ວຍຫຼາຍໆປະເທດ ຊື່ງແຕ່ລະປະເທດມີສະນຽງພາສາ ແລະ ວັດທະນາທຳທີແຕກຕ່າງກັນ ດັ່ງນັ້ນທາງການ (ສາກົນ) ຈື່ງໄດ້ກໍານົດເອົາພາສາອັງກິດເປັນພາສາກາງໃນການສື່ສານວຽກງານເເຕ່ລະປະເທດ ເຊັ່ນ: ສື່ສານດ້ານການທູດ, ເສດຖະກິດ, ການຄ້າ ແລະ ການຮ່ວມມືອື່ນໆ ໃນນັ້ນປະເທດລາວກໍ່ຕ້ອງໄດ້ພົວພັນກັບອິກຫຼາຍໆປະເທດເຊັ່ນກັນ, ດັ່ງນັ້ນພາສາອັງກິດຈື່ງຈຳເປັນຕໍ່ຄົນລາວທຸກຄົນ ທີ່ຈະເຮັດວຽກໃນຕໍ່ໜ້າ ເພື່ອພັດທະນາຕົວເອງກໍ່ຄືການພັດທະນາປະເທດຊາດ. (ແມນມະນີ ສີສົມບັດ 2010)
         ດັ່ງນັ້ນ ພວກຂ້າພະເຈົ້າຈຶ່ງມີຄວາມພາກພູມໃຈເປັນຢາງຍິ່ງທີ່ໄດ້ສອນພາສາອັງກິດໃນຄັ້ງນີ້.
 ພວກຂ້າພະເຈົ້າໄດ້ລົງເຝີກຫັດນັບຕັ້ງແຕ່ວັນທີ່ 1 ກຸມພາ ຫາວັນທີ່ 20 ເມສາ ປີ 2017 ເຊີ່ງໃນການຈັດການຮຽນ- ການສອນດັ່ງກ່າວນັ້ນພວກເຮົາກໍ່ໄດ້ພົບບັນຫາຫລາຍໆຢ່າງ ເຊັນວ່າ: ນັກຮຽນມັກຂາດໂຮງຮຽນ, ນັກຮຽນມັກອອກຫ້ອງໃນເວລາຮຽນ, ນັກຮຽນຂຽນໜັງສືຕິດກັນແບບເປັນເຄືອ, ນັກຮຽນອອກສຽງບໍ່ຖືກຕ້ອງ. ບັນຫາທີ່ກ່າວມານີ້ເປັນພຽງບັນຫາສ່ວນໃດສ່ວນໜື່ງເທົ່ານັ້ນ ຍັງບໍ່ທັນສຳຄັນເທົ່າກັບການຂຽນພະຍັນຊະນະໃນພາສາອັງກິດທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງສ່ວນຫຼາຍແມ່ນຕົວພິມນ້ອຍເຊັ່ນວ່າ: b, y ແລະ r ທີ່ຍັງບໍ່ຖືກຕ້ອງຕາມຫຼັກການຂຽນພະຍັນຊະນະໃນພາສາອັງກິດ, ສະນັ້ນທິມງານວິໄຈຂອງພວກເຮົາໄດ້ເລືອກເອົາຫົວຂໍ້ທີ່ນັກຮຽນຂຽນພະຍັນຊະນະໃນພາສາອັງກິດບໍ່ຖືກຕ້ອງຕາມຫຼັກການຂຽນໃນພາສາອັງກິດ ຄຳສັບທີ່ທີ່ປະກອບດ້ວຍຕົວອັກສອນ b, y ແລະ r ບໍ່ຖືກຕ້ອງ
ເຊັ່ນວ່າ: ຂຽນຕົວ b ເປັນຕົວ d, ຂຽນຕົວ y ເປັນຕົວ g, ຂຽນຕົວ r ເປັນຕົວ v ເພາະວ່າການຂຽນເປັນສິ່ງທີ່ສໍາຄັນ ແລະ ຈໍາເປັນທີ່ສຸດຕໍ່ການຮຽນຮູ້, ໂດຍສະເພາະການຂຽນພະຍັນຊະນະໃຫ້ຖືກຕ້ອງແມ່ນພື້ນຖານຂອງການຮຽນພາສາອັງກິດ



              
2.  ສະພາບ ແລະ ບັນຫາການສອນບົດນີ້ຕາມປະສົບການຜ່ານມາຂອງຄູ ຫຼື ນັກຮຽນ.
       ຜ່ານມາການສິດສອນຂອງຄູຍັງບໍ່ທັນລົງເລິກ ຫຼື ຍັງບໍ່ທັນອະທິບາຍວິທີການຂຽນຄໍາສັບທີ່ປະກອບດ້ວຍພະຍັນຊະນະ b, y ແລະ r ລະອຽດເທື່ອ, ສະນັ້ນຈຶ່ງເຮັດໃຫ້ນັກຮຽນຂຽນຜິດຊຶ່ງສະແດງອອກບ່ອນວ່ານັກຮຽນຂຽນຄຳສັບທີ່ປະກອບດ້ວຍພະຍັນຊະນະຕົວ b ເປັນ d, y ເປັນ g ແລະ ຕົວ r ມາເປັນຕົວ v.
     ຜ່ານການສອນຂອງພວກຂ້າພະເຈົ້າຢູ່ທີ່ໂຮງຮຽນມ.ຕົ້ນ ບ້ານ ຫ້ອມ ແຫ່ງນີ້ ທີມງານວິໄຈ ໄດ້ສັງເກດເຫັນບັນຫາຫຼາຍຢ່າງຄືດັ່ງທີ່ໄດ້ກ່າວມາຂ້າງເທິງ ແລະ ໄດ້ຮຽນຮູ້ຫຼາຍສິ່ງຈາກການປະຕິບັດຕົວຈິງ ໂດຍສະເພາະແມ່ນ: ການສອນພາສາອັງກິດຂອງຄູອາຈານຢູ່ທີ່ນັ້ນ ໂດຍທົ່ວໄປແລ້ວ ຄູ-ອາຈານ ຈະສອນແບບເອົາຄູເປັນໃຈກາງ ແລະ ອີກປະການຫນື່ງນັ້ນການແຕ່ງບົດສອນຈະມີຢູ່ 8 ຫ້ອງຊື່ງເພີ່ມ ຫ້ອງ Article ສ່ວນເນື້ອໃນ ແລະ ຈຸດປະສົງແມ່ນຄືກັນ. ອາດຈະແຕກຕ່າງຈາກທີ່ພວກຂ້າພະເຈົ້າໄດ້ຮຽນມາ ໂດຍອິງໃສ່ວິທີການແຕ່ງບົດສອນທີ່ພວກນ້ອງໄດ້ຮຽນຈາກຄູອາຈານທີ່ວິທະຍາໄລຄູບ້ານເກິນ ແມ່ນມີຢູ່ 7 ຫ້ອງ ຄື Step, purpose, T’s activities, Students activities, Teaching aids, Evaluation ແລະ Time.
    ພວກຂ້າພະເຈົ້າໄດ້ເລືອກເອົາຫົວຂໍ້ວິໄຈໃນຄັ້ງນີ້ແມ່ນ: ­ñ¡»¼ນຂຽນຄຳສັບທີ່ປະກອບດ້ວຍພະຍັນຊະນະຕົວ b, y, r  ຍັງບໍ່ຖືກຕ້ອງ ເຊັ່ນວ່າ ຂຽນ ໂຕ b ເປັນໂຕ d, ໂຕ y ເປັນໂຕ g ແລະ ໂຕ r ເປັນໂຕ v.



  3.  ເຫດຜົນຂອງກຸ່ມຕົນເອງທີ່ຄັດເລືອກເອົາຫົວຂໍ້ນີ້ມາຂຽນເປັນບົດລາຍງານ.
       ຜ່ານການສອນຂອງພວກຂ້າພະເຈົ້າໃນຄັ້ງນີ້ໄດ້ພົບບັນຫາຄືດັ່ງທີ່ໄດ້ກ່າວຂ້າງເທິງນັ້ນໃນການຮຽນພາສາອັງກິດຂອງນັກຮຽນ ທີ່ຍັງປະຕິບັດບໍ່ໄດ້ດີເທົ່າທີ່ຄວນ ໂດຍສະເພາະແມ່ນ ການຂຽນພາສາອັງກິດບໍ່ຖືກຕາມຫລັກການ (ຂຽນຄຳສັບທີ່ປະກອບດ້ວຍພະຍັນຊະນະຕົວ y, b, r ຍັງບໍ່ຖືກຕ້ອງ ເຊັ່ນວ່າ ຂຽນ ໂຕ y ເປັນໂຕ g, ໂຕ b ເປັນໂຕ d, ແລະ ໂຕ r ເປັນໂຕ v.) ຕໍ່ກັບບັນຫານີ້ ທີມງານວິໄຈຂອງພວກເຮົາຈຶ່ງໄດ້ປຶກສາຫາລືກັນ ແລະ ວາງແຜນແກ້ໄຂບັນຫາ ການຮຽນ-ການສອນຢູ່ຈຸດນີ້ໃຫ້ດີຂື້ນ ເຊີ່ງໃນນັ້ນໄດ້ເລືອກເອົາຊັ້ນມ. 2 ຫ້ອງ ມ.2/1 ມີຈຳນວນເຕັ້ມທັງໝົດ 36 ຄົນ, ຍິງ 20 ຄົນ, ເປັນຫ້ອງວິໄຈ, ຫຼັງຈາກນັ້ນກໍ່ໄດ້ແຕ່ງບົດສອນ, ປະດິດອຸປະກອນການສອນ, ເວລາສອນພວກເຮົາກໍ່ໄດ້ຕິດຕາມໃກ້ຊິດກັບນັກຮຽນ,ແລະໃຫ້ການຊ່ວຍເຫຼື່ອນັກຮຽນເປັນຢ່າງດີ. ສາເຫດຫລັກໆແມ່ນ: ຕ້ອງການໃຫ້ນັກຮຽນຂຽນພາສາອັງກິດໃຫ້ຖືກຕ້ອງຕາມຫລັກການຂຽນພະຍັນຊະນະຕາມຕົວອັກສອນ
   I.      ຈຸດປະສົງຂອງການວິໄຈ.
·         À²ˆº-¯ñ®¯÷¤-ວິທີການສອນການຂຽນພະຍັນຊະນະ¢º¤-£ø-ùÉ-©ó-¢œ­.
·         À²ˆº-ùÉ-­ñ¡»¼­¦¾´າດຂຽນຄໍາສັບພາສາອັງກິດໄດ້ຖືກຕ້ອງຕາມຕົວພະຍັນຊະນະ.
  II.      ຂອບເຂດຂອງການວິໄຈ.
1.   ປະຊາກອນ ແລະ ກຸ່ມຕົວຢ່າງ
  ປະຊາກອນທີ່ພວກຂ້າພະເຈົ້ານຳມາເປັນກຸ່ມຕົວຢ່າງໃນການວິໄຈໃນຄັ້ງນີ້ແມ່ນ: ໂຮງຮຽນ ມ.ຕົ້ນ ບ້ານ ຫ້ອມ ຊັ້ນ ມໍ 2 ຫ້ອງ 2/1 ມີນັກຮຽນທັງຫມົດ 36 ຄົນ, ຍີງ 20 ຄົນ.
2.  ເນື້ອໃນການສອນ
      ເນື້ອໃນການສອນບົດນີ້ພວກເຮົາໄດ້ອິງໃສ່ປື້ຕຳລາ ວິຊາ ພາສາອັງກິດ ເຫຼັ້ມ2
English Book 2 (page: 44)
Unit: 4 Whose is this?
Lesson: 2 It doesn’t belong to me.
Activity: 1 Vocabulary
3.  ວິທີການສອນ
         ວິທີການສອນຫລັກທີ່ນຳໃຊ້ສິດສອນໃນຄັ້ງນີ້ແມ່ນການສອນແບບເອົານັກຮຽນເປັນໃຈກາງໂດຍເນັ້ນໃຫ້ນັກຮຽນເຮັດກິດຈະກຳຫຼາຍ(ກິດຈະກຳເປັນຄູ່, ເປັນບຸກຄົນ,)ເຊັ່ນວ່າ:
Ø  ກິດຈະກຳ look and say ຄູນຳເອົາຮູບພາບຂອງຕົວອັກສອນຕົວ r ມາໂຊໃຫ້ນັກຮຽນເບິ່ງ ແລ້ວ ຖາມວ່າ ເຮົາເລີ່ມຂຽນຈາກຈຸດໃດ  ກ່ອນ ແລະ ຂຽນຈາກຈຸດໃດຫາຈຸດໃດ ແລ້ວ ຄູສາທິດຂຽນຄຳສັບດັ່ງກ່າວໃຫ້ນັກຮຽນເບິ່ງ ຫຼັງຈາກນັ້ນຄູນຳເອົາຮູບພາບ ຕົວອັກສອນໂຕ r ແລະ v ມາປຽບທຽບລະຫວ່າງຄວາມແຕກຕ່າງ ແລະ ອະທິບາຍວິທີການຂຽນລະຫວ່າງສອງພະຍັນຊະນະ r ແລະ v ໃຫ້ລະອຽດ.
Ø  ກິດຈະກຳ say and write:  ຄູນຳເອົານັກຮຽນກຸ່ມເປົ້າໝາຍມາເຮັດກິດຈະກຳໂດຍໃຫ້ຂ້າເຈົ້າຈັບຄູ່ ຫຼື ເຮັດວຽກເປັນຄູ່ ນັກຮຽນ ແລະ ໂດຍຜູ້ໜື່ງເປັນຜູ້ເວົ້າ ແລະ ອິກຜູ້ໜື່ງເປັນຜູ້ ຂຽນ ຕົວຢ່າງ: ທ້າວ ກ ເວົ້າພະຍັນຊະນະຕົວ b ທ້າວ ຂ ເປັນຜູ້ຂຽນ ພະຍັນຊະນະຕົວນັ້ນ. ໃຫ້ນັກຮຽນປ່ຽນກັນເວົ້າ ແລະ ຂຽນເລື້ອຍໆຈົນກວ່າໜົດກຸ່ມເປົ້າໝາຍ ແລະ ນັກຮຽນເຂົ້າໃຈເປັນຢ່າງດີ.
III.      ຜົນປະໂຫຍດທີ່ໄດ້ຮັບໃນການວິໄຈ.
·         ຕໍ່ຕົນເອງ (ອາຈານ): ຄູໄດ້ປັບປຸງວິທີການສິດສອນແບບໃໝ່ເພື່ອຊ່ວຍໃຫ້ນັກຮຽນເຂົ້າໃຈ ແລະ ສາມາດຂຽນຄຳສັບທີ່ປະກອບດ້ວຍຕົວອັກສອນ b, y, r ຖືກຕ້ອງ.
·         ຕໍ່ນັກຮຽນ: ຈະເຮັດໃຫ້ນັກຮຽນເຂົ້າໃຈເຖິ່ງຫຼັກການຂຽນພາສາອັງກິດໃຫ້ຖືກຕ້ອງຕາມຕົວພະຍັນຊະນະ.
·         ຕໍ່ຄົນອື່ນ (ຜູ້ອ່ານ): ເປັນຂໍ້ມູນພື້ນຖານເພື່ອໃຊ້ອ້າງອິງໃຫ້ແກ່ບົດຄົນທີ່ສົນໃຈ ຫຼື ຄົນໃດທີ່ຢາກຈະສືກສາຄົ້ນຄວາກ່ຽວກັບຫົວຂໍ້ນີ້: (­ñ¡»¼ນຂຽນຄຳສັບທີ່ປະກອບດ້ວຍຕົວອັກສອນ b, y, r,  ຍັງບໍ່ຖືກຕ້ອງ ເຊັ່ນວ່າ ຂຽນ ໂຕ b ເປັນໂຕ d, ໂຕ y ເປັນໂຕ g ແລະ ໂຕ r ເປັນໂຕ v.)
IV.      ວິທີການດຳເນີນການສອນໃນໄລຍະການລົງເຝິກຫັດ.
1.   ການກະກຽມການສອນຂອງຕົນ        
        ພວກເຮົາໄດ້ສົ່ງ ແລະ ຜ່ານບົດສອນນໍາຄູ-ອາຈານກ່ອນຂື້ນຫ້ອງສອນ 24 ຊົ່ວໂມງ, ໄດ້ປະດິດອຸປະກອນການສອນເຊັ່ນ: ຮູບພາບ, ເຈ້ຍແຜ່ນໃຫ່ຍ, ວັດຖຸຕົວຈິງ…………
ໄດ້ສືກສາປື້ມແບບຮຽນຂອງຕົນເອງທີ່ຈະຂື້ນຫ້ອງສອນ, ປືກສາເອົາຄຳຄິດຄຳເຫັນຈາກຄູປະຈຳວິຊາ, ໄດ້ເຊີນໃຫ້ຄູຢູ່ທີ່ ມ.ຕົ້ນ ບ້ານ ຫ້ອມ ເຂົ້າຮ່ວມໂມງສອນນຳ, ນອກຈາກນີ້ຍັງໄດ້ປຶກສາກັບທັງຜູ້ອຳນວຍການ, ວິຊາການ,ຄູປະຈຳຫ້ອງເກົ່າ ເພື່ອສ້າງແຜນປະຈຳອາທິດ, ສ້າງກິດຈະກໍາໃໝ່ໆພາຍໃນໂຮງຮຽນເຊັ່ນ:  ການສະແດງສິລະປະ, ການຫຼີ້ນກິລາ, ທາສີໂຮງຮຽນ, ເຮັດໜານດອກໄມ້ ແລະ ປູກດອກໄມ້, ເຮັດເດີນກະຕໍ້ວາຍ, ຂຽນຄຳຂັວນຕິດຕາມຕົ້ນໄມ້ໃນບໍລິເວນຕ່າງໆຂອງໂຮຊງຮຽນ, ປູກດອກໄມ້ອ້ອມເສົາຫຼັກທຸງ ຕະຫລອດຮອດວຽກຊຸມຊົນ. ພິເສດແມ່ນ ທີມງານວິໄຈພວກເຮົາໄດ້ມີການສອນທົດລອງຢູ່ຫ້ອງ 2/1 ໂດຍເອົາຫົວຂໍ້ກຽ່ວກັບ (ນັກຮຽນຂຽນພາສາອັງກິດບໍ່ຖືກຕາມຫລັກການ   ­ñ¡»¼ນຂຽນຄຳສັບທີ່ປະກອບດ້ວຍຕົວອັກສອນ b, y, r ຍັງບໍ່ຖືກຕ້ອງ ເຊັ່ນວ່າ ຂຽນ ໂຕ b ເປັນໂຕ d, ໂຕ y ເປັນໂຕ g, ໂຕ r ເປັນໂຕ v ເປັນຕົນ.) ເຊີ່ງການສອນທົດລອງນັ້ນໄດ້ປະກົດຜົນໃຫ້ເຫັນວ່າ ມີນັກຮຽນສ່ວນຫລາຍຂຽນຜິດ ອ່ານ ແລະ ແປ້ ບໍ່ໄດ້ຄວາມໝາຍ ບາງຄັ້ງຈົນບໍ່ເຂົ້າໃຈວ່ານັກຮຽນຕ້ອງການຢາກຈະຂຽນຫຍັງ? ຕໍ່ມາທີມງານວິໄຈກໍ່ໄດ້ປືກສາຫາລືກັນເພື່ອຫາວິທີແກ້ໄຂໃນໂອກາດໜ້າ.
2.  ລາຍງານສະພາບການສອນຕົວຈີງຂອງບົດສອນບົດນີ້ໄດ້ເຮັດຫຍັງແດ່?
v  ຂັ້ນນໍາເຂົ້າສູ່ບົດຮຽນ:
   ທວນຄືນບົດຮຽນເກົ່າໂດຍນໍາໃຊ້ຄຳຖາມເຫລົ່ານີ້: what is sharpener mean in Lao?,  What is pocket mean in Lao?
v  ຂັ້ນສອນບົດໃໝ່:

-               ຄູໄດ້ສະເຫນີຫົວຂໍ້ບົດຮຽນ ແລະ ອະທິບາຍຫົວຂໍ້ທີ່ເຮົາຈະເຮັດ
-               ອາຈານ ເວົ້າຄຳສັບເປັນພາສາລາວ ກາຍເປັນ ແລ້ວ ຖາມນັກຮຽນວ່າ ພາສາອັງກິດເພິ່ນວ່າແນວໃດ? ຫຼັງຈາກນັ້ນຄູພານັກຮຽນ ອອກສຽງ ໂດຍໃຊ້ເທັກນິກການ drilling.
-               ຄູຖາມນັກຮຽນວ່າສະກົດແນວໃດ?
-               ຄູນຳເອົາຮູບພາບຂອງຕົວອັກສອນຕົວ b ມາໂຊໃຫ້ນັກຮຽນເບິ່ງ ແລ້ວ ຖາມວ່າ ເຮົາເລີ່ມຂຽນຈາກຈຸດໃດກ່ອນ ແລະ ຂຽນຈາກຈຸດໃດຫາຈຸດໃດ ແລ້ວ ຄູສາທິດຂຽນຄຳສັບດັ່ງກ່າວໃຫ້ນັກຮຽນເບິ່ງ ຫຼັງຈາກນັ້ນຄູນຳເອົາຮູບພາບ ຕົວອັກສອນໂຕ b ແລະ d ມາປຽບທຽບລະຫວ່າງຄວາມແຕກຕ່າງ ແລະ ອະທິບາຍວິທີການຂຽນລະຫວ່າງສອງພະຍັນຊະນະ b ແລະ d.
-               ຄູ ຍົກຮູບພາບຄົນແລ່ນໃຫ້ນັກຮຽນເບິ່ງແລ້ວຖາມນັກຮຽນວ່າຄຳວ່າແລ່ນພາສາອັງກິດວ່າແນວໃດ?
-               ຫຼັງຈາກນັ້ນຄູນຳພານັກຮຽນອອກສຽງຄຳສັບດັ່ງກ່າວ ໂດຍນຳໃຊ້ ເທັກນິການ drilling ນັ້ນເອງ.
-               ຄູຖາມນັກຮຽນວ່າ ຄຳສັບນີ້ສະກົດແນວໃດ?, ຫຼັງຈາກນນັ້ນຄູຂຽນຄໍາສັບດັ່ງກ່າວໃສ່ກະດານ
-               ຄູນຳເອົາຮູບພາບຂອງຕົວອັກສອນຕົວ r ມາໂຊໃຫ້ນັກຮຽນເບິ່ງ ແລ້ວ ຖາມວ່າ ເຮົາເລີ່ມຂຽນຈາກຈຸດໃດກ່ອນ ແລະ ຂຽນຈາກຈຸດໃດຫາຈຸດໃດ ແລ້ວ ຄູສາທິດຂຽນຄຳສັບດັ່ງກ່າວໃຫ້ນັກຮຽນເບິ່ງ ຫຼັງຈາກນັ້ນຄູນຳເອົາຮູບພາບ ຕົວອັກສອນໂຕ r ແລະ v ມາປຽບທຽບລະຫວ່າງຄວາມແຕກຕ່າງ ແລະ ອະທິບາຍວິທີການຂຽນລະຫວ່າງສອງພະຍັນຊະນະ r ແລະ v ໃຫ້ລະອຽດ.
-               ຄູນຳສະເໜີຄຳສັບຕໍ່ໄປໂດຍໃຊ້ເທັກນິກຄືກັນກັບຄຳສັບຂ້າງເທິງຈົນກວ່າຈະໝົດຄຳສັບ.
-               ຫຼັງຈາກຄູອະທິບາຍວິທີການຂຽນພະຍັນຊະນະແຕ່ລະຕົວລະອຽດແລ້ວຄູຖາມນັກຮຽນອາສາສະໝັກອອກມາຂຽນພະຍັນຊະນະ “b, d, r, v, y, g” ແຕ່ລະຕົວຢູ່ກະດານ (ໂດຍເລັ່ງໃສ່ກຸ່ມເປົ້າໝາຍ).
-               ຄູນຳເອົານັກຮຽນກຸ່ມເປົ້າໝາຍມາເຮັດກິດຈະກຳໂດຍໃຫ້ຂ້າເຈົ້າຈັບຄູ່ ຫຼື ເຮັດວຽກເປັນຄູ່ ນັກຮຽນ ແລະ ໂດຍຜູ້ໜື່ງເປັນຜູ້ເວົ້າ ແລະ ອິກຜູ້ໜື່ງເປັນຜູ້ ຂຽນ ຕົວຢ່າງ: ທ້າວ ກ ເວົ້າພະຍັນຊະນະຕົວ b ທ້າວ ຂ ເປັນຜູ້ຂຽນ ພະຍັນຊະນະຕົວນັ້ນ. ໃຫ້ນັກຮຽນປ່ຽນກັນເວົ້າ ແລະ ຂຽນເລື້ອຍໆຈົນກວ່າໜົດກຸ່ມເປົ້າໝາຍ ແລະ ນັກຮຽນເຂົ້າໃຈເປັນຢ່າງດີ.

v    ຂັ້ນສະຫຼຸບ:
    ຄູສະຫຼຸບສິ່ງທີ່ໄດ້ຮຽນມາໃນຊົ່ວໂມງນັ້ນວ່າມື້ນີ້ພວກເຮົາຮຽນກ່ຽວກັບຫຍັງແດ່, ຄູໄດ້ຖອດຖອນບົດຮຽນ ແລະ ເປີດໂອກາດໃຫ້ນັກຮຽນຖາມຄືນຈຸດທີ່ເຂົ້າຍັງບໍ່ທັນເຂົ້າໃຈຈະແຈ້ງ ອະທິບາຍຄືນຈຸດທີ່ຄົງຄ້າງ, ໂດຍເນັ້ນຫຼັກການ ການຂຽນໃຫ້ນັກຮຽນຂຽນພະຍັນຊະນະຄືນອີກ ດ້ວຍການກວດແກ້ການຂຽນພາສາອັງກິດທີບໍ່ຖືກຕ້ອງໃຫ້ນັກຮຽນແລ້ວບອກໃຫ້ນັກຮຽນພະຍາຍາມຂຽນໃຫ້ຖືກຕາມຫຼັກການ. ອາຈານບອກຈຸດສຳຄັນທີ່ນັກຮຽນຈື່ ແລະ ສາມາດຂຽນໄດ້.
v    ຂັ້ນວັດ ແລະ ປະເມີນຜົນ:
     ຫຼັງຈາກສະຫຼຸບບົດຮຽນແລ້ວຄູວັດປະເມີນນັກຮຽນດ້ວຍການຕັ້ງຄູຖາມຖາມນັກຮຽນກ່ຽວກັບບົດຮຽນທີ່ໄດ້ຮຽນມາຢູ່ໃນບົດຮຽນນີ້ ໂດຍຄູໃຊ້ຄຳຖາມດັ່ງລຸ່ມນີ້: ພວກເຮົາມີວິທີການຂຽນພະຍັນຊະນະພາສາອັງກິດຕົວ b, y, r ແນວໃດໃຫ້ຖືກຕ້ອງ? ຄູໃຫ້ນັກຮຽນອາສາສະໝັກອອກມາຂຽນໃຫ້ໝູ່ເບິ່ງ,ໃຫ້ນັກຮຽນຈັບຄູ່ໂດຍຜູ້ໜື່ງເປັນຜູ້ຖາມ ແລະ ຜູ້ໜື່ງເປັນຜູ້ຕອບກ່ຽວກັບການຂຽນພະຍັນຊະນະທີ່ຄູໄດ້ສອນມາ, ຄູສັງເກດເບິ່ງການຂຽນພະຍັນຊະນະຂອງນັກຮຽນວ່າຖືກຕ້ອງຕາມຫຼັການຂຽນພະຍັນຊະນະຕົວນັ້ນຫຼືບໍ່, ທ້າຍຊົ່ວໂມງພວກເຮົາໄດ້ໃຊ້ບົດເສັງເພື່ອທົດສອບຄວາມເຂົ້າໃຈຂອງນັກຮຽນ. ຫຼັງຈາກນັ້ນຄູໄດ້ວິເຄາະຂໍ້ມູນໂດຍການວິເຄາະສະເລ່ຍ ແລະ ຄິດໄລ່ສ່ວນຮ້ອຍດັ່ງລຸ່ມນີ້:
                               ຈຳນວນນັກຮຽນທີ່ຜ່ານການປະເມີນ
ອິງຕາມສູດຄິດໄລ່:                                                    X  100%
                                   ຈຳນວນນັກຮຽນທັງໝົດ
ຄັ້ງທີ່1 =
(20 ແມ່ນຈໍານວນທີ່ຜ່ານການປະເມີນຄັ້ງທີ່1)
(36 ຄົນ ແມ່ນ ຈໍານວນນັກຮຽນເຕັ້ມທັງໝົດ)
ຄັ້ງທີ 2=
(35 ແມ່ນຈໍານວນທີ່ຜ່ານການປະເມີນຄັ້ງທີ່2)
(36 ຄົນ ແມ່ນ ຈໍານວນນັກຮຽນເຕັ້ມທັງໝົດ)

 ຜ່ານການປະເມີນຕີລາຄ່າໂດຍລວມແລ້ວເຫັນວ່ານັກຮຽນສາມາດຂຽນໄດ້ຫຼາຍພໍສົມຄວນ.
v  ຂັ້ນຕັກເຕືອນ, ມອບວຽກບານ.
    ຄູໃຫ້ຄໍາອະທິບາຍອີກຄັ້ງໃນການຂຽນພາສາອັງກິດ, ຄູມອບວຽກບ້ານໃຫ້ນັກຮຽນຂຽນຂຽນພະຍັນຊະນະໃນພາສາອັງກິດໂດຍເລີ່ມແຕ່ A-Z, ໂດຍຂຽນຈາກໂຕພິມໃຫຍ່ຕົວເປັນພິມນ້ອຍແລ້ວໃຫ້ເອົາມາສົ່ງໃຫ້ອາຈານໃນຊົ່ວໂມງຕໍ່ໄປ
3.  ສະຫຼຸບຜົນຂອງການວິໄຈຕາມຈຸດປະສົງຂອງການວິໄຈ (ສີ່ງທີ່ປະຕິບັດໄດ້ ແລະ ຂໍ້ຄົງຄ້າງ)
       ການວິໄຈຄັ້ງນີ້ມີຄວາມສໍາຄັນຫຼາຍຕໍ່ກັບການຮຽນ- ການສອນຢູ່ໃນໂຮງຮຽນສາມັນ, ເພາະເປັນການນຳໃຊ້ທິດສະດີທີ່ໄດ້ຮຽນມາລົງສູ່ການປະຕິບັດຕົວຈິງເຊິ່ງຫົວໃຈສຳຄັນຂອງການວິໄຈນີ້ແມ່ນເພື່ອຢາກຮູ້ສາເຫດທີ່ແທ້ຈິງຂອງບັນຫາວ່າເປັນຫຍັງຈື່ງເກີດບັນຫານັ້ນ. ຈາກນັ້ນນໍາບັນຫາດັ່ງກາວມາວິເຄາະຕີລາຄ່າຄວາມເປັນຈິງ ແລະ ປັບປຸງແກ້ໄຂໃຫ້ໄດ້ຮັບຜົນດີຂື້ນກວ່າເກົ່າເຊີ່ງອາດຈະເປັນການປັບປຸງວິທີການສິດສອນຂອງຄູ, ວິທີການຮຽນຂອງນັກຮຽນ ຫຼື ປັບປຸງການຮຽນ-ການສອນໃຫ້ເໝາະສົມກັບໄວອາຍຸ ແລະ ສ່ອດຄ່ອງກັບສະພາບແວດລ້ອມໂດຍໃຊ້ການສອນຫຼາຍວິທີຫຼາຍຮູບແບບເພື່ອດືງດູດຄວາມສົນໃຈຂອງຜູ້ຮຽນ (ນັກຮຽນ).     
Ø  ສີ່ງທີ່ປະຕິບັດໄດ້:  ການ​ຮຽນ​ - ການ​ສອນ​ໄດ້​ຮັບ​ການ​ປັບປຸງ​ດີ​ຂື້ນ, ນັກຮຽນ​ມີ​ຄວາມ​ກະຕືລື​ລົ້ນ​ຕໍກັບ​ການ​ຮຽນ, ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ໃນ​ການ​ເຮັດ​ກິດຈະ​ກໍາ​ທີ່​ຄູ​ຈັດ​ຂື້ນ​, ນັກຮຽນ​ເຂົ້າ​ໃຈບົດຮຽນຫຼາຍຂື້ນ, ນັກຮຽນສາມາດຂຽນຄຳສັບທີ່ປະກອບດ້ວຍຕົວພະຍັນຊະນະ b, y, r ໄດ້ດີ, ນັກຮຽນມີ​ຜົນ​ການ​ຮຽນດີ​ຂື້ນ ​ເຊິ່ງມັນສະ​ແດງ​ອອກ​ໃນ​ຜົນ​ການ​ຮຽນ ​ແລະ ຜົນ​ການ​ກວດກາ ຄະ​ແນນ​ກວດກາ​ທີ່​ໄດ້​ຄາດໝາຍ ສະເລ່ຍ 97,2%
Ø ຂໍ້ຄົງຄ້າງ: ການວິໄຈຄັ້ງນີ້ອາດຈະບໍ່ທັນສົມບຸນເທົ່າທີ່ຄວນເນື່ອງຈາກວ່າເຄື່ອງມືທີ່ນຳໃຊ້ເຂົ້າໃນການວິໄຈຍັງບໍ່ທັນຫຼາກຫຼາຍ, ນັກວິໄຈຍັງຂາດປະສົບການໃນການດຳເນີນການວິໄຈ ແລະ ວິທີສຶກສາຂໍ້ມູນຕ່າງໆ ສະນັ້ນຈິງມີ​ນັກຮຽນຈໍານວນໜຶ່ງທີ່​ມີ​ຜົນ​ການ​ຮຽນຍັງ​ອ່ອນ ​ເຊິ່ງສະ​ແດງ​ອອກ​ໃນ​ການ​ກວດກາ​ທີ່​ໄດ້​ຄະ​​ແນນຫຼຸດຄາດໝາຍ ສະເລ່ຍ 2,7%.
     ໃນການເຮັດວິໄຈຄັ້ງນີ້ພວກເຮົາມີຄວາມພາກພູມໃຈຫຼາຍທີ່ໄດ້ເຫັນເຖິງຈຸດດີ ແລະ ຂໍ້ຄົງຄ້າງຂອງຕົນເອງ, ເຫັນບັນຫາຕ່າງໆທີ່ເປັນບົດຮຽນອັນມີຄຸນຄ່າໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາວິທີການສິດສອນຂອງຄູ,ໃນອະນາຄົດຫາກໄດ້ສິດສອນຈະນຳເອົາວິທີການສອນດັ່ງກ່າວໄປໝູນໃຊ້ໃຫ້ເກີດດອກອອກຜົນຕໍ່ກັບຕົນເອງ ແລະ ນັກຮຽນ.
ຄະແນນຄັ້ງທີ1
ຈຳນວນນັກຮຽນ(ຄົນ)
ລະດັບ
ຄິດເປັນເປີເຊັນ ຄັ້ງທີ 1
7-10
10
ເກັ່ງ
27,7 %
5-6
10
ກາງ
27,7 %
0-4
16
ອອ່ນ
44,4 %
ຄະແນນຄັ້ງທີ 2
ຈຳນວນນັກຮຽນ(ຄົນ)
ລະດັບ
ຄິດເປັນເປີເຊັນ ຄັ້ງທີ 2
7-10
24
ເກັ່ງ
66,6 %
5-6
11
ກາງ
30,5 %
0-4
1
ອອ່ນ
2,7 %
ສະເລ່ຍເປີເຊັນນັກຮຽນເກັ່ງເພີ່ມເກັ່ງຂື້ນ = 27,7% - 66,6 % = 38,9 %
                    ສະເລ່ຍເປີເຊັນນັກຮຽນກາງເພີ່ມເກັ່ງຂື້ນ = 27,7 % - 30,5 % = 2,8 %
                    ສະເລ່ຍເປີເຊັນນັກຮຽນອ່ອນເພີ່ມເກັ່ງຂື້ນ =44,4 % – 2,7 % =41,7 %

 V.      ຂໍ້ສະເໜີແນະຂອງຕົນເອງຕໍ່ການວິໄຈການສອນບົດນີ້ຕໍ່ຫນ້າ
Ø  ຢາກສະເໜີເຖິງນັກວິໄຈລຸ່ນຕໍ່ໄປກຸ່ມທີ່ສົນໃຈຫົວຂໍ້ດຽວກັນນີ້ແມ່ນໃຫ້ສ້າງເຄື່ອງມືວິໄຈເພື່ອເກັບກຳຂໍ້ມູນໃຫ້ລະອຽດ ແລະ ຫຼາກຫຼາຍກວ່າກຸ່ມຂອງພວກຂ້າພະເຈົ້າ.(ແບບສອບຖາມ, ແບບສຳພາດ, ບົດກວດກາ ຫຼື ບົດທົດສອບທີ່ລະອຽດ ແລະ ກວມເອົາບັນຫາໃນຫຼາຍໆດ້ານ).
Ø  ຢາກສະເໜີໃຫ້ຄູ-ອາຈານທາງວິທະຍາໄລຄູບ້ານເກິນຈັດເອົາຄູທີ່ປືກສາເປັນຜູ້ລົງໄປຕິດຕາມນັກຮຽນເຝິກຫັດຂອງໃຜລາວເພາະວ່ານັກຮຽນ ແລະ ຄູ-ອາຈານຈະມີເວລາປຶກສາຫາລຶ ແລະ ໃຫ້ຄຳແນະແນວຫຼາຍຂື້ນ.


ທີ່ ວິທະຍາໄລຄູບ້ານ ເກິນ, ວັນທີ......./........./...........

ອາຈານທີປຶກສາ:                                                        ກຸ່ມວິໄຈ:
1.     ທ້າວ ພັນ ເປືອນຍາລາດ ………
2.    ທ້າວ ສີຫາ ໂງ່ນທະຈັກ ……….
3.    ນາງ ນຸ້ນ ຈັນທະຄູນ ………….

ປະທານ:                                                            ກຳມະການ:
1.  ອ.ຈ ສີນວນ ແກ້ວບຸນມາ..................
2. ອ.ຈ ບຸນທັນ ດີວັນນາ……………….
3. ອ.ຈ ຄຳພູວົງ ວິມາລາວົງ....................          

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น